Het Galapagos aandeel

De Galapagos groep

Galapagos NV (ticker: GLPG) is sinds 6 mei 2005 op Euronext Amsterdam en Brussel genoteerd en sinds 14 mei 2015 op NASDAQ Global Select Market. Galapagos NV maakt deel uit van de Bel20 index (top 20 van beursgenoteerde ondernemingen) op Euronext Brussel, de AEX index (top 25 van beursgenoteerde ondernemingen) op Euronext Amsterdam, en de NASDAQ Biotechnology Index op NASDAQ in New York.

Het Galapagos aandeel in 2017

Het Galapagos aandeel in 2017 (line chart)

In 2017 was het dagelijks gemiddelde handelsvolume op Euronext 426.756 aandelen en de dagelijks gemiddelde omzet €31,8 miljoen. De dagelijkse handel op NASDAQ bestond uit 147.322 aandelen (American Depositary Shares) die een omzet vertegenwoordigden van $12,4 miljoen.

Galapagos t.o.v. Next Biotech Index in 2017

Galapagos t.o.v. Next Biotech Index in 2017 (line chart)

Galapagos t.o.v. Nasdaq Biotechnology Index in 2017

Galapagos t.o.v. Nasdaq Biotechnology Index in 2017 (line chart)

Investor relations activiteiten

Wij hebben ervoor gezorgd dat meer sell-side analisten Galapagos zijn gaan volgen. Ons IR team heeft in 2017 op een groot aantal conferenties gepresenteerd en in de Verenigde Staten en Europa roadshows gedaan, zowel op uitnodiging van banken als zelf georganiseerde roadshows. We hebben de jaar-, kwartaal-, en halfjaarresultaten, de FLORA resultaten, en onze R&D update via webcasts gepresenteerd.

De belangrijkste onderwerpen van discussie met investeerders waren de filgotinib programma’s, onze resultaten met GLPG1690 in de FLORA Fase 2 studie in IPF-patiënten en onze toekomstige plannen met dit volledig eigen molecuul, en de voortgang rondom onze plannen om een drievoudige combinatietherapie te ontwikkelen voor patiënten met CF.