Het Galapagos aandeel

Galapagos NV (ticker: GLPG) is sinds 6 mei 2005 genoteerd aan Euronext Amsterdam en Brussel en sinds 14 mei 2015 aan de Nasdaq Global Select Market. Galapagos NV maakt deel uit van de Bel20-index (top 20 beursgenoteerde bedrijven) op Euronext Brussel, de AMX-Index (Amsterdam Midcap-index) op Euronext Amsterdam en de NBI (Nasdaq Biotechnology Index) op Nasdaq in New York.

Het Galapagos aandeel in 2022

Het Galapagos aandeel (line chart)

In 2022 bedroeg het gemiddelde dagelijkse handelsvolume op Euronext 247.661 aandelen en omzet van 12,7 miljoen euro. Het dagelijkse verhandelde volume op Nasdaq bedroeg in 2022 259.904 aandelen (American Depository Shares) en deze vertegenwoordigden een omzet van $14,5 miljoen.

Galapagos vs Next Biotech Index in 2022

Galapagos vs Next Biotech Index (line chart)

Galapagos vs Nasdaq Biotechnology Index in 2022

Galapagos vs Nasdaq Biotechnology Index (line chart)

Investor relations activiteiten

16 analisten volgen het Galapagos aandeel.

Ons IR-team nam deel aan 20 beleggersconferenties in 2022 in Europa en de VS. Er zijn verschillende door brokers georganiseerde en zelf georganiseerde roadshows en (virtuele) bijeenkomsten gehouden in de VS en Europa. Dit resulteerde in ongeveer 600 meetings met investeerders.

Wij hebben webcasts georganiseerd om onze resultaten voor het volledige jaar 2021 en voor het eerste, het halfjaar en het derde kwartaal van 2022 te presenteren.

De belangrijkste gespreksonderwerpen met beleggers in 2022 waren veranderingen in het management, waaronder de benoeming van onze nieuwe CEO, de strategische herziening, waaronder de heroriëntatie van onze porftolio en de rightsizing van onze activiteiten, cash burn en kapitaalallocatie, de overnames van AboundBio en CellPoint, onze plannen met business development, de samenwerking met partner Gilead, de commerciële verkoop van Jyseleca® (filgotinib) in RA en de eerste lanceringscijfers voor de behandeling van CU in Europa, de klinische ontwikkelingsplannen met onze selectieve TYK2-remmer GLPG3667 in DM en SLE, en de eerste resultaten met GLPG5101 in rrNHL, voorgesteld op ASH.

Onze belangrijkste aandeelhouders op 31 december 2022 worden weergegeven in de onderstaande tabel:

Belangrijke aandeelhouders (pie chart)
Colitis ulcerosa (CU)
Dermatomyositis (DM)
Dermatomyositis is een zeldzame ontstekingsziekte. Veel voorkomende symptomen zijn opvallende huiduitslag en inflammatoire myopathie, of ontstoken spieren, die spierzwakte veroorzaken
Filgotinib
Voorheen bekend als GLPG0634, onder commerciële naam Jyseleca®. Klein molecuul, preferentiële JAK1-remmer, waarvoor in de Europese Unie, Groot-Brittannië en Japan voor reumatoïde artritis en colitis ulcerosa goedkeuring werd bekomen. Fase 4-studies in RA en CU zijn lopend
GLPG3667
Een TYK2-remmer, door ons ontdekt, topline resultaten uit de fase 1b-studie bij psoriasis werden gerapporteerd in juli 2021
GLPG5101
Een tweede generatie anti-CD19/4-1BB CAR T productkandidaat, momenteel in fase 1/2-studie in rrNHL
Reumatoïde artritis (RA)