Brief van de CEO

Forward, Sustainably

scroll voor meer

Brief van de CEO - Onze duurzaamheidsambitie - Forward, Sustainably

Sinds onze oprichting, meer dan twee decennia geleden, hebben we gewerkt aan het ontdekken, ontwikkelen en op de markt brengen van transformerende geneesmiddelen om meer levensjaren en levenskwaliteit te creëren voor mensen over de hele wereld. Onze focus op, en onze betrokkenheid met patiënten zal altijd centraal blijven staan bij alles wat we doen.

Wij geloven dat de levenskwaliteit van mensen met ernstige ziekten wordt ondersteund door de gezondheid van onze planeet en het welzijn van onze medewerkers. Daarom breiden wij vandaag onze inzet voor patiënten uit door een wijziging in de manier waarop wij doorbraken in de wetenschap en de ontwikkeling van innovatieve geneesmiddelen nastreven. We implementeren nieuwe strategieën en werken met nieuwe prestatiemaatstaven om de gezondheid van ons milieu, het welzijn en de betrokkenheid van onze werknemers en het ethisch en transparant beheer van onze activiteiten te verbeteren.

Als bedrijf zijn wij ervan overtuigd dat wij nieuwe wegen moeten inslaan om duurzaam vooruit te gaan. In 2022 hebben wij besloten om voort te bouwen op onze belangrijkste pijlers en verwezenlijkingen, en om onze duurzaamheidsaanpak verder te ontwikkelen om beter in te spelen op de huidige kansen en verwachtingen.

Onze duurzaamheidspijlers

Patiënten

Mensen

Vertrouwen

Planeet

Klik op de iconen om te verkennen

Patiënten

Wij zijn geëngageerd:

Onze inzet om transformerende geneesmiddelen te ontwikkelen voor patiënten, met patiënten en de gezondheidszorg

Mensen

Wij zijn doelgericht:

Onze inzet om een doelgerichte werkplek te creëren voor onze mensen om baanbrekende innovatie voor patiënten te leveren

Vertrouwen

Wij zijn transparant:

Onze inzet voor vertrouwen en transparantie

Planeet

Wij zijn gewetensvol:

Onze inzet voor de gezondheid van onze planeet

Onze duurzaamheidspijlers

Pijlers (graphic)

Met de steun van de leden van het Directiecomité hebben wij een Stuurgroep Duurzaamheid opgericht, bestaande uit vertegenwoordigers van alle afdelingen van onze organisatie. We hebben tevens een nieuwe materialiteitsanalyse voltooid, die informatie verschaft over onze inspanningen en die ons in staat stelt onze duurzaamheidsambities te richten op de gebieden waar wij de grootste invloed kunnen uitoefenen en waar we een positieve impact kunnen hebben: onze patiënten, onze mensen, onze planeet, en vertrouwen en transparantie.

Onze nieuwe benadering van duurzaamheid is samengevat in het principe “Voorwaarts, duurzaam” ("Forward, Sustainably"). Het is bedoeld om sneller vooruitgang te boeken in onze missie om mensen over de hele wereld meer levensjaren en meer levenskwaliteit te bieden. Het gaat er om ethisch en innovatief te zijn in alles wat we doen, van onderzoek en ontwikkeling tot werkplek, cultuur en leiderschap. We weten dat handelen als een verantwoordelijk en duurzaam bedrijf de sleutel is tot ons succes terwijl we ons blijven richten op de behoeften van patiënten die op ons vertrouwen en van ons afhankelijk zijn.

Ik ben trots op al onze medewerkers die hard werken om de principes achter onze duurzaamheidspijlers dagelijks te omarmen, en optreden als ambassadeurs voor ons bedrijf en onze waarden.

Met respect,

Handtekening Paul Stoffels (signature)

Dr. Paul Stoffels
CEO en Voorzitter van de Raad van Bestuur