Ons bedrijf

Onze route

Our journey (graphic)

Onze visie

Ons doel is om de resultaten voor patiënten te verbeteren door impactvolle wetenschap en innovatie voor meer levensjaren en levenskwaliteit.

Onze missie

Onze missie is het versnellen van transformerende innovatie door onvermoeibaar streven naar baanbrekende wetenschap, onze ondernemersgeest en een samenwerkingsmentaliteit.

Onze strategie

Wij zijn een volledig geïntegreerd biotechnologiebedrijf dat is verenigd rond één enkel doel: de resultaten van patiënten wereldwijd veranderen door een onvermoeibaar streven naar impactvolle wetenschap en innovatie voor meer levensjaren en levenskwaliteit.

Meer dan twee decennia geleden werd Galapagos opgericht om nieuwe geneesmiddelen met nieuwe werkingsmechanismen te ontdekken. Sindsdien hebben we talrijke nieuwe targets geïdentificeerd, een R&D-pijplijn voor meerdere indicaties opgebouwd, een belangrijk strategisch partnerschap met Gilead gesloten en met succes een geneesmiddel voor twee indicaties op de markt gebracht. We hebben een solide basis opgebouwd met een sterke financiële positie, diepgaande wetenschappelijke en therapeutische expertise in belangrijke gebieden, en een aanzienlijke commerciële voetafdruk.

In 2022 onthulden we een nieuwe strategie om de groei en waardecreatie te versnellen door de manier waarop we innoveren en werken opnieuw vorm te geven. Deze strategie biedt een duidelijk pad voor de toekomst op basis van drie belangrijke pijlers:

1. We verschuiven de focus op het ontdekken van nieuwe targets naar onderzoek en ontwikkeling waarbij de medische behoeften van de patiënt centraal staan binnen onze belangrijke therapeutische gebieden, immunologie en oncologie;
  2. Wij bouwen voort op onze huidige capaciteiten en verminderen de risico’s van R&D door middel van meerdere geneesmiddelenmodaliteiten, waaronder CAR-T, small molecules en biologische geneesmiddelen, en door ons te richten op de best-in-disease gevalideerde targets in onze strategische therapeutische gebieden met een korter time-to-patient potentieel;
  3. Wij verhogen onze inspanningen voor business development om onze interne portfolio aan te vullen en blijven samenwerken met onze samenwerkingspartner Gilead om wereldwijd meer geneesmiddelen aan patiënten aan te bieden.

Wij onderscheiden ons door ons ondernemerschap en onze geïntegreerde aanpak – gericht op patiënt, risicobeheer, samenwerking en gedreven door medische noodzaak – in combinatie met de omvang van onze middelen en onze diepgaande wetenschappelijke expertise in belangrijke therapeutische gebieden. Samengevat stellen deze ons in staat de time-to-result aanzienlijk te verkorten en de levering van transformerende innovaties en geneesmiddelen aan patiënten te versnellen.

CAR-T
Chimere antigeen receptor T-cellen (ook bekend als CAR T-cellen) zijn T-cellen die genetisch gemanipuleerd zijn om een kunstmatige T-celreceptor te produceren voor gebruik bij immuuntherapie
Immunologie
De studie van het immuunsysteem is een zeer belangrijke tak van de medische en biologische wetenschappen. Het immuunsysteem beschermt de mens tegen infecties door middel van verschillende verdedigingslinies. Als het immuunsysteem niet naar behoren functioneert, kan dit leiden tot ziekte, zoals auto-immuniteit, allergie en kanker