35. Bezoldiging van de commissaris

De erelonen van de commissaris voor de uitoefening van zijn mandaat op het niveau van de groep bedroegen €1.127,1 duizend in 2022 (2021: €860,3 duizend). Erelonen voor audit gerelateerde werkzaamheden dewelke de commissaris in het algemeen levert, bedroegen €26,9 duizend in 2022 (2021: €101,1 duizend). Andere erelonen die geen betrekking hadden op de audit gerelateerde werkzaamheden, en uitgevoerd werden door de commissaris, bedroegen €0 in 2022 (€0 in 2021). Andere erelonen die geen betrekking hadden op de audit, en uitgevoerd werden door personen die met de commissaris verbonden zijn, bedroegen €429,5 duizend in 2022 en waren gerelateerd aan adviesverlening in verband met IT en kwaliteitsbeheer (2021: €587,7 duizend). Het Auditcomité en de Raad van Bestuur zijn van mening dat deze ad hoc activiteiten de onafhankelijkheid van de commissaris in het uitoefenen van zijn audit-werkzaamheden niet beïnvloeden. De bovengenoemde bijkomende erelonen werden volledig door het Auditcomité goedgekeurd overeenkomstig artikel 3:64 van het Belgisch Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen.