Verklaring door de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur van Galapagos NV, vertegenwoordigd door al zijn leden, verklaart dat, voor zover hem bekend, de niet-geconsolideerde en geconsolideerde jaarrekening, beide opgesteld in overeenstemming met de toepasselijke standaarden voor jaarrekeningen, een getrouw beeld geven van het vermogen, de financiële positie en de resultaten van Galapagos NV en de in de consolidatie opgenomen ondernemingen per 31 december 2023.

De Raad van Bestuur van Galapagos NV, vertegenwoordigd door al zijn leden, verklaart verder dat, voor zover hem bekend, dit jaarverslag met betrekking tot het boekjaar afgesloten op 31 december 2023 een getrouw beeld geeft van de ontwikkeling, de resultaten en de positie van Galapagos NV en de in de consolidatie opgenomen ondernemingen, alsmede een beschrijving van de voornaamste risico's en onzekerheden waarmee Galapagos NV en de in de consolidatie opgenomen ondernemingen geconfronteerd worden.

De Raad van Bestuur van Galapagos NV zal aan haar aandeelhouders tijdens haar Jaarlijkse Algemene Vergadering (die zal worden gehouden op 30 april 2024) voorstellen voorleggen om de niet-geconsolideerde jaarrekening van de Vennootschap voor het boekjaar afgesloten op 31 december 2023 goed te keuren (met inbegrip van de bestemming van het jaarresultaat zoals voorgesteld door de Raad van Bestuur), en om, bij afzonderlijke stemming, de leden van de Raad van Bestuur, elk van de voormalige Bestuurders die in functie waren gedurende het boekjaar eindigend op 31 december 2023, en de commissaris kwijting te verlenen voor de uitoefening van hun respectievelijke mandaten gedurende het boekjaar eindigend op 31 december 2023.

Mechelen, 26 maart 2024

Namens de Raad van Bestuur