VN-duurzaamheidsdoelen bevorderen

In 2023 hebben we ons aangesloten bij de Tien Principes van het Global Compact van de Verenigde Naties op het gebied van Mensenrechten, Arbeid, Milieu en Corruptiebestrijding. In de jaarlijkse mededeling over de voortgang, die te vinden is op Galapagos’ deelnameprofiel op de website van UN Global Compact, maken we onze voortdurende inspanningen bekend om de Tien Principes te integreren in onze bedrijfsstrategie, cultuur en dagelijkse activiteiten en bij te dragen aan de doelstellingen van de Verenigde Naties, met name de Sustainable Development Goals (SDG).

We hebben twee SDG-kerndoelen geïdentificeerd waarvan we geloven dat we een verschil kunnen maken, evenals zes SDG-doelen die dit mogelijk maken. Samen zullen ze ons helpen om onze inzet voor onze vier duurzaamheidspijlers uit te voeren.

De tabel hieronder koppelt onze materiële aspecten en engagementgebieden aan geselecteerde onderdelen van het SDG-raamwerk:

CORE SDG

SDG 3 (icon)

Goede gezondheid en welzijn

Meer levensjaren en levenskwaliteit, door de resultaten voor patiënten te verbeteren door levensveranderende wetenschap en innovatie te versnellen, vormen de kern van wat we doen.

SDG 17 (icon)

Partnerschappen voor de doelen

We maken gebruik van interne en externe samenwerkingsverbanden om te werken aan onze missie om patiënten de broodnodige innovatie te bieden.

ONDERSTEUNENDE SDG

SDG 4 (icon)

Kwaliteitsonderwijs

We investeren in onze werknemers en koesteren een inclusieve, open en ondersteunende werkomgeving op onze locaties in Europa en de VS.

SDG 5 (icon)

Gendergelijkheid

We cultiveren een bedrijfscultuur waarin we streven naar gendergelijkheid.

SDG 8 (icon)

Fatsoenlijk werk en economische groei

Wij zijn een wereldwijd biotechnologiebedrijf met vestigingen in Europa en de VS.

SDG 9 (icon)

Industrie, innovatie en infrastructuur

Het is onze missie om transformationele innovatie te versnellen door het onvermoeibare streven naar baanbrekende wetenschap, onze ondernemersgeest en een op samenwerking gerichte mentaliteit.

SDG 10 (icon)

Verminderde ongelijkheden

We streven naar een evenwichtig personeelsbestand op basis van een aantal criteria, waaronder gender, nationaliteit, etniciteit, ervaring en handicap.

SDG 13 (icon)

Klimaatactie

We hechten veel waarde aan onze planeet en nemen initiatieven om het milieu te beschermen en groenere praktijken in onze organisatie op te nemen.