Ons duurzaamheidsbestuur

In 2022 hebben we, gesteund door de leden van ons Directiecomité, een Stuurgroep Duurzaamheid opgericht, bestaande uit multifunctionele vertegenwoordigers en leiders uit onze organisatie. De Stuurgroep Duurzaamheid zorgt ervoor dat overwegingen op het gebied van milieu, maatschappij en bestuur volledig worden geïntegreerd in onze besluitvormingsprocessen, inclusief die met betrekking tot onze bedrijfsstrategie, belangrijke investeringen en prestaties. Het comité bestaat uit leden van het senior management en experts in de functionele leiding van belangrijke gebieden van onze activiteiten, waaronder Compliance, Patient Advocacy, Legal, Finance, Environment, Health & Safety (EHS), Procurement, Human Resources, Site Operations, Investor Relations en Communications.

Het Directiecomité houdt toezicht op de Stuurgroep Duurzaamheid en keurt zowel de maatregelen als de operationele structuur met betrekking tot duurzaamheid goed. Daarnaast houdt onze Raad van Bestuur, ondersteund door het Auditcomité, toezicht op de structuur voor duurzaamheidsmonitoring en de openbaarmakingsstrategie voor ESG (Environmental, Social and Governance).