Portfolio

We richten ons op het leveren van best-in-class medicijnen met een transformerende impact voor patiënten door het versnellen van levensveranderende wetenschap en innovatie op het gebied van oncologie en immunologie.

Het volgende diagram geeft een overzicht van onze productkandidaten die momenteel in ontwikkeling zijn op de datum van publicatie van dit rapport:

Gedifferentieerde portfolio (graphic)
NHL, non-Hodgkin lymfoom; CLL, chronische lymfatische leukemie; RT, Richter Transformatie; MM, multipel myeloom; SLE, systemische lupus erythematosus; DM, dermatomyositis

We zijn actief in een sterk concurrerende sector, die onderhevig is aan snelle en aanzienlijke technologische veranderingen en innovatie. Voor een beschrijving van het concurrentielandschap verwijzen we naar het gedeelte Risico’s met betrekking tot onze concurrentiepositie.

Immunologie
De studie van het immuunsysteem is een zeer belangrijke tak van de medische en biologische wetenschappen. Het immuunsysteem beschermt de mens tegen infecties door middel van verschillende verdedigingslinies. Als het immuunsysteem niet naar behoren functioneert, kan dit leiden tot ziekte, zoals auto-immuniteit, allergie en kanker
Oncologie
Gebied van de geneeskunde dat zich bezighoudt met de diagnose, behandeling, preventie en vroege opsporing van kanker