Rapportagekader

We bereiden gedetailleerde rapportage voor over onze materiële aspecten volgens de duurzaamheidsrapporteringsrichtlijn voor bedrijven (CSRD) door een speciaal rapportageteam op te zetten, ons beleid en procedures te evalueren en waar nodig reikwijdte, doelen, metriek en actieplannen te definiëren. Daarnaast evalueren we rapportagesystemen om een robuust gegevensverzamelingsproces te garanderen. We verwachten voor het boekjaar 2024 te rapporteren volgens de EU duurzaamheidsrapporteringsstandaarden (EU Sustainability Reporting Standards; ESRS).

Dit duurzaamheidsverslag bevat de niet-financiële informatie die wordt vereist door de artikelen 3:6 § 4 en 3:32 § 2 van het Belgische Wetboek van Vennootschappen. Voor een bespreking van de risico’s verwijzen we naar het hoofdstuk Risicofactoren in het jaarverslag.

Om onze gegevensverzameling voor 2023 te standaardiseren, gebruiken we de duurzame ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals; SDG’s) van de Verenigde Naties, ook bekend als de Global Goals, als ons referentiekader om onze materiële aspecten te koppelen aan onze engagementsgebieden. De SDG’s werden in 2015 aangenomen door alle lidstaten van de Verenigde Naties als een universele oproep tot actie om een einde te maken aan armoede, de planeet te beschermen en ernaar te streven dat alle mensen in 2030 kunnen genieten van vrede en welvaart.