Oncologie

Kanker laat niemand onberoerd en treft velen van ons op de één of andere manier. Er is een dringende behoefte aan effectieve, breed toegankelijke behandelingsopties en nieuwe therapieën, aangezien de vooruitzichten voor patiënten vaak grimmig zijn, waarbij overleving eerder in maanden dan in jaren wordt gemeten. Vooruitgang in kankeronderzoek is ons enige baken van hoop in het aanpakken van deze ziekte en het veranderen van de resultaten voor patiënten.

We streven er gepassioneerd naar om van kankers beheersbare chronische aandoeningen of zelfs geneesbare ziekten te maken.

Onze oncologie-onderzoekers zijn vastbesloten om de uitdaging aan te gaan om de verwoestende gevolgen van kanker te overwinnen door nieuwe manieren te versnellen om kanker vanuit verschillende invalshoeken aan te pakken, of het nu gaat om kleine moleculen, biologics op basis van antilichamen of nieuwe chimere antigeen receptor (CAR-T) celtherapieën, gekoppeld aan ingenieuze productietechnologieën en andere revolutionaire benaderingen.

Wij geloven in de synergie van de meest overtuigende wetenschap en technologie van zowel binnen als buiten onze organisatie om een nieuw veelzijdig behandelingsparadigma te introduceren voor kankers met aanzienlijke onbeantwoorde medische behoeften.

Onze huidige klinische ontwikkeling is gericht op hematologische kankers voor patiënten die aanvullende en verbeterde behandelingsopties nodig hebben: non-Hodgkin lymfoom, chronische lymfatische leukemie met of zonder Richter transformatie, en multipel myeloom.

CAR-T
Chimere antigeen receptor T-cellen (ook bekend als CAR T-cellen) zijn T-cellen die genetisch gemanipuleerd zijn om een kunstmatige T-celreceptor te produceren voor gebruik bij immuuntherapie
Chronische lymfatische leukemie (CLL)
Chronische lymfatische leukemie is de meest voorkomende leukemie bij volwassenen. Het is een soort kanker die begint in cellen die bepaalde witte bloedcellen (lymfocyten genoemd) in het beenmerg worden. De kankercellen (leukemie) beginnen in het beenmerg maar gaan dan naar het bloed