Gedragscode

We hebben een Gedragscode opgesteld om ervoor te zorgen dat de leden van onze Raad van Bestuur, het Directiecomité en onze medewerkers ethische en conforme beslissingen nemen en etisch handelen met integriteit en respect voor de mensenrechten bij het uitvoeren van de activiteiten voor Galapagos en het uitvoeren van hun dagelijkse taken. We verwachten dat belangenconflicten op de juiste manier worden aangepakt en dat corruptie en fraude worden voorkomen. Daarom geven we al onze medewerkers en consultants verschillende trainingen, onder andere over onze Gedragscode. Dit jaar heeft 94% van onze medewerkers de training over de Gedragscode gevolgd, en we meten dit bij alle medewerkers, ook bij degenen die langdurig met verlof of ziek zijn.

Onze Gedragscode is beschikbaar op onze website (www.glpg.com).

Begin 2023 hebben we onze Gedragscode op enkele punten aangepast om ervoor te zorgen dat deze blijft weerspiegelen wie we zijn als organisatie, waaronder het uitdrukkelijk toepassen van onze Gedragscode op onze leveranciers, onze zakelijke partners en op meer ESG-gerelateerde bepalingen.

In 2023 werd één overtreding van onze Gedragscode gerapporteerd aan het Auditcomité. Passende maatregelen werden genomen om deze overtreding aan te pakken.