Veronique Deiteren

‘Je draagt bij aan het succes van het bedrijf’

Veronique Deiteren, Head of Human Resources (photo)
Veronique Deiteren

Head of Human Resources

Veronique Deiteren is als Head of Human Resources bij Galapagos de HR-verantwoordelijke voor drie vestigingen in evenveel landen. Ze vervult die functie nu anderhalf jaar.

“Elke nieuwe verantwoordelijkheid die ik kreeg, lokte me verder uit mijn comfortzone. Erg uitdagend en soms beangstigend. Maar ik ben er wel door gegroeid als persoon. En telkens als je succes boekt en waardering voelt, geeft dat nog meer voldoening. Toen ik begon in deze functie, waren er heel wat nieuwe HR-medewerkers in Mechelen en Romainville. Zij hadden behoefte aan training – we konden trouwens allemaal wel wat coaching gebruiken. We lanceerden nieuwe wervingsprogramma’s en systemen om efficiënter te werken. Dat is ook nodig. Er werken nu 374 mensen bij Galapagos in België, Nederland, en Frankrijk. Daar komen de aankomende twee jaar telkens 50 mensen bij. Dat stelt ons voor flink wat uitdagingen.”

Ervaring en expertise

“Het is voor wervings-experts niet eenvoudig om geschikte mensen te vinden die ervaring hebben met klinische projecten in een industriële omgeving. De Belgische biotech- en farmasector is bovendien niet zo groot. Daarom kijken we ook buiten de landsgrenzen – op zoek naar direct inzetbare mensen met de juiste kwalificaties, kennis en expertise.”

Concurrerend blijven

“Werken bij Galapagos is erg uitdagend en veeleisend. Je moet bereid zijn om je grenzen te verleggen. Maar je krijgt er veel voor terug: je weet dat je bijdraagt aan het succes van het bedrijf. Mensen willen daar nu eenmaal bij betrokken zijn en meewerken aan onze pipeline van boeiende projecten. We doen er alles aan om concurrerend te blijven, om te voldoen aan verwachtingen en sectoreisen en om verandering in goede banen te leiden.”

DNA behouden

“Naarmate Galapagos groeit, nemen ook de processen en procedures toe. Toch willen we onze manier van werken vrijwaren. Hier doet ieder zijn deel in een werkomgeving die alle medewerkers gelijk en met respect behandelt. En waar ieders mening als waardevol wordt aanzien. We willen niet zo’n bedrijf worden dat er eindeloos over doet om beslissingen te nemen. Ons meest gekoesterde bezit zijn mensen die in staat zijn om zélf ideeën aan te brengen en te innoveren. En dat houden we zo.”