Het Galapagos aandeel

Galapagos NV (ticker: GLPG) is sinds 6 mei 2005 op Euronext Amsterdam en Brussel en sinds 14 mei 2015 op NASDAQ Global Select Market genoteerd. Galapagos NV maakt deel uit van de Bel20 index op Euronext Brussel (sinds 21 maart 2016; voordien maakten we deel uit van de BelMid index) en de Amsterdam Midcap (AMx) Index op Euronext Amsterdam.

Het Galapagos aandeel in 2015

Het Galapagos aandeel in 2015 (line chart)Het Galapagos aandeel in 2015 (line chart)

In 2015 was het dagelijks gemiddelde handelsvolume op Euronext 292.581 aandelen en de dagelijks gemiddelde handelswaarde €12,0 miljoen. Beide getallen laten een aanzienlijke stijging zien ten opzichte van 2014. De dagelijkse handel op NASDAQ vanaf 14 mei 2015 bestond uit 101.750 aandelen die een handelswaarde vertegenwoordigden van $5,2 miljoen.

Galapagos t.o.v. Next Biotech Index in 2015

Galapagos t.o.v. Next Biotech Index in 2015 (line chart)Galapagos t.o.v. Next Biotech Index in 2015 (line chart)

Investor relations activiteiten

De succesvolle NASDAQ beursgang heeft onze zichtbaarheid richting Amerikaanse investeerders vergroot, met als resultaat meer Amerikaanse aandeelhouders en analisten coverage door Amerikaanse banken. Ons IR team heeft gepresenteerd op diverse conferenties en deelgenomen aan een aantal roadshows in Europa en de Verenigde Staten. We hebben de volledige, halfjaar – en kwartaalresultaten gepresenteerd via webcasts. In het najaar van 2015 hebben we een IR-vestiging in Boston geopend.

De belangrijkste onderwerpen van discussies met investeerders in 2015 waren de filgotinib DARWIN en FITZROY studieresultaten, het wel of niet inlicenseren van filgotinib door AbbVie, de samenwerking met Gilead, ontwikkelingen in ons CF-programma en de kaspositie van Galapagos in de toekomst.