Think big

De Galapagos groep CSR rapport

Think big.

we raise the bar.

Ons team is enorm gegroeid in 2018.

Diversiteit en complementariteit van talenten staat hierbij centraal: dit stelt ons in staat om het bedrijf op een duurzame manier uit te bouwen.

+21%

Sinds maart 2018 is Annelies Missotten VP Human Resources bij Galapagos. In datzelfde jaar groeide het bedrijf van 600 naar 725 medewerkers en het einde is nog lang niet in zicht. “Het creëren van een uitdagende en veilige omgeving waar je met vallen en opstaan kunt presteren, is cruciaal voor het realiseren van onze ambitie.”

Annelies Missotten

VP Human Resources

“Als bedrijf is het belangrijk om mensen een betekenisvolle baan te kunnen aanbieden met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Voor ons is dat relatief gemakkelijk: wij streven samen een mooi doel na, namelijk via onze wetenschappelijke expertise de gezondheid van patiënten verbeteren. Daarnaast zitten we in continue groei, wat veel kansen en mogelijkheden biedt, en dit combineren we met een aantrekkelijke werkomgeving. Onze transitie naar een volledig geïntegreerd wereldwijd biofarmaceutisch bedrijf met een menselijke dimensie biedt perspectieven voor onze talentvolle mensen.”

We moeten elkaar helpen om snel en flexibel te blijven reageren en beslissen

Visie en durf

‘Think big’ is een inspirerende visie die Galapagos heeft gebracht waar we vandaag staan en die ons nog ver zal brengen; het daagt uit en zorgt voor veel energie. Zo’n ambitieuze visie betekent dat je regelmatig uit je comfortzone moet durven komen, scherp moet blijven, goed in staat bent tot zelfreflectie en dat je moet bijblijven met wat er in de externe omgeving gebeurt. In de dynamiek van onze groei is het daarnaast uitermate belangrijk dat we elkaar helpen om snel en flexibel te blijven reageren en beslissen.”

Talent cultiveren

“Voor een biofarmaceutisch bedrijf in wording maakt het menselijk kapitaal het verschil. Hoe kunnen we onze kennis het beste inzetten voor innovatie? De mindset en instelling van onze mensen zijn daarbij zeer bepalend. Het is de rol van HR, samen met het leiderschap van Galapagos, om ervoor te zorgen dat elk talent zich aangesproken en uitgedaagd voelt, en dat de mensen worden begeleid vanaf de aanwerving tot de start en de verdere ontwikkeling binnen de organisatie. Het opbouwen van talent management, het professionaliseren van de verwelkoming van nieuwkomers, het behouden van een menselijke aanpak in een steeds grotere en geografisch verspreide organisatie, is essentieel. De inzet van een buddy voor nieuwe collega’s is een van de vele kleine voorbeelden die hieraan bijdragen.”

Mix & match

“We bouwen dit bedrijf bewust uit met mensen uit verschillende industrieën, met een brede waaier in achtergrond en ervaring. Diversiteit en complementariteit van talenten in teams staan hierbij centraal. Dit is een weloverwogen keuze: het stelt ons in staat om het bedrijf op een duurzame manier uit te bouwen. Zelf op de arbeidsmarkt mensen werven en zo weinig mogelijk een beroep doen op tussenpersonen is van groot belang om deze strategie te laten slagen. Een match staat of valt met de culturele fit en we stellen dit best zelf vast.”

Verantwoordelijkheid krijgen en nemen

“We verwachten van onze mensen dat ze verantwoordelijkheid nemen en ownership opnemen in hun werk. Uitgangspunt is: je hebt skills en ervaring, je mag je job invullen zoals jij denkt dat je het meeste kunt bijdragen, entrepreneurship, je geeft het beste van jezelf. Neem initiatief en maak het waar. Natuurlijk zal je daarbij mogelijk fouten maken. Als werkgever doen we ons best om de omstandigheden te realiseren waarin jij kunt excelleren. ‘Ik heb het gevoel dat wat ik doe impact heeft, dat het er echt toe doet’, hoor ik van veel collega’s. Zorg voor mensen en het creëren van een uitdagende en veilige omgeving waar je met vallen en opstaan kunt presteren, zijn cruciaal voor het realiseren van onze ambitie om zo snel mogelijk zelf onze medicijnen naar patiënten te kunnen brengen.”