Het Galapagos aandeel

CSR rapport

Galapagos NV (ticker: GLPG) is sinds 6 mei 2005 genoteerd op Euronext Amsterdam en Brussel en sinds 14 mei 2015 op de Nasdaq Global Select Market. Galapagos NV maakt deel uit van de Bel20 index (top 20 beursgenoteerde bedrijven) op Euronext Brussels, de AEX Index (top 25 beursgenoteerde bedrijven) op Euronext Amsterdam en de Nasdaq Biotechnology Index op Nasdaq in New York.

Het Galapagos aandeel in 2019

Het Galapagos aandeel in 2019 (line chart)

In 2019 bedroeg het gemiddelde dagelijkse handelsvolume op Euronext 453.484 aandelen en een omzet van € 57,9 miljoen. Het dagelijkse handelsvolume op Nasdaq in 2019 bedroeg 131.202 aandelen (American Depository Shares) die een omzet vertegenwoordigden van $18,7 miljoen.

Galapagos vs Next Biotech Index in 2019

Galapagos vs Next Biotech Index in 2019 (line chart)

Galapagos vs Nasdaq Biotechnology Index

Galapagos vs Nasdaq Biotechnology Index (line chart)

Investor relations activiteiten

We hebben vandaag coverage van >20 sell-side analisten en in 2019 kregen we nog bijkomende coverage van sell-side analisten.

In 2019 heeft ons IR-team 8 events georganiseerd voor >70 investeerders op onze site in Mechelen, presenteerde het team op 20 conferenties in Europa en de VS en heeft het verschillende roadshows gedaan, zowel op uitnodiging door banken als zelf georganiseerde roadshows in de Verenigde Staten, Europa en Azië tijdens welke we >500 investeerders ontmoetten.

We presenteerden via webcasts de 2018 jaar-, 2019 kwartaal-, en halfjaarresultaten, en onze jaarlijkse R&D-update en presentaties op conferenties.

De belangrijkste onderwerpen van discussie met investeerders waren de filgotinib-ontwikkelingsprogramma’s en commerciële strategie, de nieuwe R&D-overeenkomst met samenwerkingspartner Gilead, waaronder de herziene filgotinib-samenwerkingsovereenkomst, onze Fase 3-plannen voor GLPG1690 in IPF, onze ROCCELLA globale Fase 2b-studie met samenwerkingspartner Servier in artrose, en ons Toledo-programma in ontstekingsziekten.