Onze brede pijplijn en krachtige motor voor het ontdekken van geneesmiddelen

Onze pijplijn en drug discovery platform
CSR rapport

Wij ontdekken en ontwikkelen geneesmiddelen met nieuwe werkingsmechanismen, waarvan er een aantal reeds veelbelovende resultaten bij patiënten opleverden en dewelke zich momenteel in een vergevorderd ontwikkelingsstadium bevinden voor verschillende ziekten met grote onvervulde medische behoefte. Ons enorm flexibele discovery platform is toepasbaar in vele therapeutische indicaties en onze pijplijn omvat programma’s gaande van discovery tot Fase 3 en registratiefase in ontstekingsziekten, fibrose, artrose en andere indicaties.

Onze klinische pijplijn omvat: JAK1-remmer filgotinib, die momenteel ter goedkeuring voor RA werd ingediend in de VS, Europa en Japan, in Fase 3-studies is in CU, CD en PsA, en in Fase 2-studies voor een aantal andere indicaties; autotaxineremmer GLPG1690, die momenteel in de ISABELA 1 & 2 pivotale studies is voor idiopathische longfibrose (IPF) en de NOVESA Fase 2-proof-of-concept-studie in systemische sclerose (SSc), waarvoor de rekrutering eind 2019 werd afgerond; GLPG1205, een GPR84-remmer waarvoor de rekrutering in de PINTA Fase 2 proof-of-concept-studie in IPF begin 2020 werd afgerond; GLPG1972, een ADAMTS-5-remmer waarvoor de rekrutering in de ROCCELLA wereldwijde Fase 2b-studie bij OA-patiënten in juni 2019 werd afgerond; en de Toledo-moleculen GLPG3312, GLPG3970 en GLPG4399, gericht op een nieuwe, door onszelf ontdekte klasse van targets, en die momenteel in preklinische en klinische Fase 1 zijn. De meeste van deze programma’s zijn louter gebaseerd op het remmen van targets die werden ontdekt door middel van ons target discovery-platform.

We hebben samenwerkingen met Gilead voor filgotinib, GLPG1690 en andere programma’s in onze pijplijn, met Servier voor GLPG1972, met Evotec en Fibrocor voor fibroseprogramma’s in een vroeg stadium van ontwikkeling, en met AbbVie in het domein van taaislijmziekte (CF). De volgende tabel belicht de belangrijkste aspecten van onze indicatiegebieden voor de ontwikkelingsprogramma’s begin 2020:

Onze klinische pijplijn

Onze klinische pijplijn (graphic)