Het Galapagos aandeel

Galapagos NV (ticker: GLPG) is sinds 6 mei 2005 genoteerd aan Euronext Amsterdam en Brussel en sinds 14 mei 2015 aan de Nasdaq Global Select Market. Galapagos NV maakt deel uit van de Bel20-index (top 20 beursgenoteerde ondernemingen) op Euronext Brussel, de AMX-index (Amsterdam Midcap-index) op Euronext Amsterdam en de NBI (Nasdaq Biotechnology Index) op Nasdaq in New York.

Het Galapagos aandeel in 2021

Het Galapagos aandeel (line chart)

In 2021 bedroeg het gemiddelde dagelijkse handelsvolume op Euronext 436.605 aandelen en een omzet van 26,1 miljoen euro. Het dagelijks verhandelde volume op Nasdaq bedroeg in 2021 279.359 aandelen (American Depository Shares) die een omzet vertegenwoordigen van $19,5 miljoen.

Galapagos vs Next Biotech Index in 2021

Galapagos vs Next Biotech Index (line chart)

Galapagos vs Nasdaq Biotechnology Index in 2021

Galapagos vs Nasdaq Biotechnology Index (line chart)

Investor relations activiteiten

In 2021 kregen wij extra aandacht van sell-side analisten. Momenteel zijn er 17 analisten die het Galapagos aandeel volgen.

Ons IR-team heeft in 2021 presentaties gegeven op 30 (virtuele) conferenties in Europa en de VS. Er zijn verschillende door brokers georganiseerde en zelf georganiseerde roadshows en virtuele bijeenkomsten gehouden in de VS, Europa en Azië. Dit resulteerde in ongeveer 600 meetings met investeerders.

Wij hebben webcasts georganiseerd om onze resultaten voor het volledige jaar 2020 en voor het eerste, het halfjaar en het derde kwartaal van 2021 te presenteren, alsook bepaalde presentaties tijdens conferenties.

De belangrijkste gespreksonderwerpen met beleggers in 2021 waren onder meer de lancering van Jyseleca (filgotinib) in RA in Europa en de goedkeuring van Jyseleca voor de behandeling van CU door de Europese Unie, de samenwerking met partner Gilead (inclusief de verlenging van de lock-up periode), de heroriëntatie van onze pijplijn en de rightsizing van onze activiteiten, de eerste klinische resultaten van ons SIK-programma met SIK2/3-remmer GLPG3970, de positieve topline-resultaten van onze selectieve TYK2-remmer GLPG3667, en het geplande vertrek van onze CSO en de geplande pensionering van onze CEO en oprichter.

Filgotinib
Voorheen bekend als GLPG0634, onder commerciële naam Jyseleca. Klein molecuul, preferentiële JAK1-remmer, waarvoor in de Europese Unie, Groot-Brittannië en Japan voor reumatoïde artritis, en in de Europese Unie en Groot-Brittannië voor colitis ulcerosa goedkeuring werd bekomen. De aanvraag tot goedkeuring voor colitis ulcerosa werd ingediend in Japan. Filgotinib is onderdeel van de samenwerking met Gilead. Filgotinib is momenteel in fase 3-studies in de ziekte van Crohn en in een fase 4-studie in RA
GLPG3667
Een TYK2-remmer, door ons ontdekt, topline resultaten uit de fase 1b-studie bij psoriasis werden gerapporteerd in juli 2021