Het Galapagos aandeel

CSR rapport

Galapagos NV (ticker: GLPG) is sinds 6 mei 2005 genoteerd op Euronext Amsterdam en Brussel en sinds 14 mei 2015 op de Nasdaq Global Select Market. Galapagos NV maakt deel uit van de Bel20 index (top 20 beursgenoteerde bedrijven) op Euronext Brussels, de AMX Index (Amsterdamse Midcap Index) op Euronext Amsterdam en de Nasdaq Biotechnology Index op Nasdaq in New York. In 2019 werd Galapagos opgenomen in de MSCI Global Standard Index.

Het Galapagos aandeel in 2020

Het Galapagos aandeel (line chart)

In 2020 bedroeg het gemiddelde dagelijkse handelsvolume op Euronext 521.824 aandelen en een omzet van €80,8 miljoen. Het dagelijkse handelsvolume op Nasdaq in 2020 bedroeg 175.730 aandelen (American Depository Shares) die een omzet vertegenwoordigden van $29,1 miljoen.

Galapagos vs Next Biotech Index in 2020

Galapagos vs Next Biotech Index (line chart)

Galapagos vs Nasdaq Biotechnology Index in 2020

Galapagos vs Nasdaq Biotechnology Index (line chart)

Investor relations activiteiten

We hebben vandaag coverage van >20 sell-side analisten waaronder bijkomende coverage in 2020.

In 2020 heeft het IR-team op 48 (virtuele) conferenties in Europa en de VS gepresenteerd. In de VS, Europa en Azië werden er verschillende door banken georganiseerde alsook zelf georganiseerde roadshows gehouden, telkens aangevuld met virtueel contact, waarop we ongeveer 1.500 meetings met investeerders hielden.

We presenteerden de 2019 jaar-, 2020 kwartaal-, en halfjaarresultaten, een Toledo Roundtable en gaven presentaties op conferenties via webcasts.

De belangrijkste onderwerpen van discussie met investeerders waren de filgotinib-ontwikkelingsprogramma’s en commerciële strategie, de CRL en de nieuwe filgotinib-overeenkomst met samenwerkingspartner Gilead, de R&D-samenwerkingsovereenkomst met Gilead, onze fase 3-studie met ziritaxestat, alsook de fase 2-studie met GLPG1205 bij patiënten met IPF, onze ROCCELLA globale fase 2b-studie met samenwerkingspartner Servier in artrose in de knie, en ons Toledo-programma in ontstekingsziekten. Bij de aanvang van de pandemie werd de invloed van COVID-19 op onze ondernemingsactiviteiten besproken. Voor meer informatie: Impact van COVID-19.